Czy reklama internetowa jest skuteczna?

Reklamy w Internecie cieszą się rosnąca popularnością. Wynika to z faktu coraz szerszego dostępu do Internetu, co przekłada się na większą skuteczność kampanii marketingowych w sieci. Szczególnie skuteczne są te reklamy, które są w pewnym stopniu interaktywne, gdyż jeszcze skuteczniej przyciągają uwagę.

Jakie są zalety reklamy internetowej Lightbox?

uniwersalny lightbox reklamowyZałożenie firmy jest obecnie tak proste, że powstają ciągle to nowe przedsiębiorstwa. W ten sposób rośnie również konkurencja w różnych branżach. Aby móc wyróżnić się na tle innych firm niezmiernie istotne jest wiec prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Dobrze prowadzona kampania marketingowa powinna się opierać na reklamach umieszczonych w radio, Internecie, ale również i reklamach tradycyjnych. Reklamy internetowe aby były wystarczająco skuteczne, muszą być sporządzone w wyjątkowo kreatywny sposób. Przykładem tego typu reklamy interaktywnej jest uniwersalny Lightbox reklamowy. Jest to reklama interaktywna mająca postać banneru, który w różny sposób może reagować na zachowanie użytkownika Internetu. Baner na przykład po najechaniu na niego kursorem, może wyświetlać jakiś, film, dźwięk, albo też pokaz slajdów. Jeżeli chodzi o reklamy aplikacji mobilnych albo gier, możliwości reklamy Lightbox są jeszcze większe – wtedy użytkownik może bowiem zagrać w demo takiej gry. Jak widać możliwości tego typu reklamy internetowej są bardzo duże, co oczywiście przekłada się też na jej bardzo dużą skuteczność. Ważne jest jednak, aby Lightbox reklamowy był sporządzony z pomysłem i aby przyciągała uwagę, jednocześnie nie irytując użytkownika. Bardzo ważną cechą wyróżniającą Lightbox reklamowy jest fakt, że działa one bardzo dobrze nie tylko na komputerach, ale i na smartfonach. Po kliknięciu w taka reklamę, użytkownik Internetu zostanie przekierowany na stronę związaną bezpośrednio z jej teścia. Może to być więc strona produktu, którego reklama dotyczy, strona internetowa danej firmy lub strona sklepu internetowego. Badania jednoznacznie wskazują że Lightbox reklamowy wykazuje bardzo dużą skuteczność. Jeden na czterech użytkowników, który zdecyduje się na klikniecie w taka kreatywną reklamę, dokonuje zakupu asortymentu z danej strony na którą zostanie przeniesiony.

Skuteczność reklamy internetowej jest niepodważalna, ale w tym kontekście bardzo ważne jest, jak taka reklama została przygotowana. Powinna ona być interaktywna, aby zachęcać odbiorcę do kontaktu z taką reklama. Kreatywnie przygotowana reklama internetowa może nawet czterokrotnie zwiększyć szansę na zdobycie nowych klientów.