Chociaż polecane przez dietetyczki i propagatorki zdrowego stylu życia produkty określane jako superfood, czyli produkty zawierające w niewielkich ilościach zalecanych do spożycia są prawdziwą bombą witaminową, to co za dużo to niezdrowo. Dlatego warto znać bezpieczne granice suplementacji, aby jak najpełniej wykorzystać dobroczynne właściwości chlorelli czy nasion chia podczas przygotowywania posiłków. To zaskakujące jak niewielkie ilości są w stanie zaspokoić dzienne zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze, a przy okazji chronić organizm przed nowotworami i chorobami cywilizacyjnymi.

Jak dawkować chlorellę?

chlorella - dawkowanie dzienneRozwijająca się w słodkowodnych akwenach alga znana pod nazwą chlorella jest bogatym źródłem żelaza, wapnia, białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Ponadto właściwości detoksykujące chlorelli pozwalają na naturalną ochronę organizmu przed toksynami. Aby zapewnić sobie optymalną dawkę tych wszystkich składników odżywczych, wystarczy pół łyżeczki sproszkowanej chlorelli lub 6-12 tabletek zawierających tą zadziwiająco bogatą w mikroelementy algę. Choć to zadziwiające, jak niewiele sproszkowanej chlorelli potrzeba, aby zapewnić dobroczynne działanie to warto przestrzegać maksymalnej ilości 3 g. Przy tak dużych korzyściach jakie daje prawidłowo suplementowana chlorella – dawkowanie dzienne wcale nie jest trudne. Jednak dzienne dawki to nie wszystko, trzeba także pamiętać o odpowiednio długiej suplementacji. Różne źródła podają, że jest to od dwóch miesięcy do pół roku. Szczególną wagę do prawidłowego przyjmowania chlorelli powinni przywiązywać szczególnie weganie i wegetarianie. Dzięki właściwościom tej zielonej algi z łatwością i w naturalny sposób można zapobiec wystąpieniu niedokrwistości spowodowanemu rezygnacji z mięsa. Natomiast doraźne przyjmowanie chlorelli w postaci koktajlu z domieszką zielonego proszku czy po prostu tabletek przyjętych dwie-trzy godziny przed rozpoczęciem spożywania alkoholu może znacząco zmniejszyć negatywne skutki zatrucia alkoholowego.

Chociaż w Polsce chlorella jest stosunkowo nowym fuperfood, to można znaleźć ciekawe opracowania dotyczące ochronnego wpływu chlorelli na ludzki organizm. Jak wykazali czescy naukowcy, regularne suplementowanie tej zadziwiającej algi morskiej chroni przed rakiem. W szczególności jeśli chodzi o zmniejszenie ryzyka zachorowania na raka piersi. Dodatkowo amerykańskie laboratoria wykazały znaczny wpływ prebiotyków dostarczanych dzięki przyjmowaniu chlorelli na ochronę błony śluzowej jelit, co również przekłada się na ochronę przeciwko zachorowaniu na nowotwór układu trawiennego, który jest następstwem częstych zapaleń w obrębie jelit.